Links zu weiteren Portalen

English

Seiteninterne Suche

Schule

Bridging the Gap between Teaching Competences and School Infrastructure

Development of digital competences is a core priority of school education (KMK 2016, DigComp 2.0, JIM 2016). At the same time, thepotential of ICT technology is not yet fully exploited (Schule Digital 2016). Less than half of teachers feel that they are self-sufficientin using computers for more complex tasks (ICILS mehr lesen


Added Value Learning for Preschool Teachers & Pedagogical Coordinators

The project AVAL will address the field of ethics and values education and focus on empowering Early Childhood Care and Education (ECEC) and primary school Professionals and thus children to learn about values from a critical thinking approach based on 3 pillars: ethic values (personal values – one “self”); democratic mehr lesen


New Educational Model Enabling Social Innovation Skills Development

NEMESIS stands for Novel Educational Model Enabling Social Innovation Skills development. The project’s vision is to serve as catalyst for innovative, engaging and interdisciplinary learning.NEMESIS presents a new approach towards the attainment of Social Innovation (SI) skills by combining innovative learning models, open technologies and participatory relations and processes. NEMESIS mehr lesen


Valuing All Languages to Unlock Europe

VALUE ist ein EU-Projekt, welches Schulen dabei unterstützen möchte, Bildungsprozesse und -Ergebnisse durch den Gebrauch von multilingualen Übungen zu verbessern. VALUE bietet Werkzeuge und Ressourcen an, um einen Mehrwert der Mehrsprachigkeit in der Bildung zu kreieren. Das Projekt liefert Methoden und Werkzeuge für Lehrkräfte, um sowohl die Anwendungssprache als auch mehr lesen


Smart Technology Solutions for Children with Dyslexia

Das Projekt iSmart Projekt schlägt als Lösungsansatz die Verwendung von intelligenten IKT-gestützten Tools (wie Smartphones, Tablets und Smart Boards) für alle Ebenen des formalen, nicht-formalen und informellen Lernens vor.IKT (Informations- und Kommunikationstechnologien) sind ein wichtiges Instrument zur Unterstützung legasthener Schülerinnen und Schülern im Schulunterricht, sowohl beim Prozess des Lernens selbst, mehr lesen


Ethical education primary and pre-primary schools for a sustainable and dialogic future

Die aktuelle Krise hat gezeigt, dass die Herausforderungen in Europa nicht bloß wirtschaftlicher oder politischer, sondern auch kultureller und ethischer Natur sind. Forschungen haben erbracht, dass eine frühzeitige Bildung im Kindesalter die wichtigste Phase darstellt, um eine gesunde Entwicklung zu initiieren.Ethische Bildung und kritisches Denkvermögen spielen eine zentrale Rolle bei mehr lesen


Ethics and Values Education in Schools and Kindergartens

ETHIKA (Ethics and Values Education in Schools and Kindergartens) - möchte kritisches Denken in Kindern fördern, indem es in den Mittelpunkt einer geradlinigen, einfach anwendbaren Unterrichtsmethode gestellt wird. In diesem Projekt wird die Erziehung zu kritischem Denken ein "Dreh- und Angelpunkt, an dem sich alle anderen Bildungsziele ausrichten".Falls Sie nach mehr lesen


Equal Opportunities to Social Inclusion for Autistic Children

Autism is the second most prevalent neurodevelopmental disorder among children. This Grundtvig partnership aims to achieve integration in public education to children with autism aged from 5 to 10 years by training parents and teachers at public schools.Such objective will be reached by developing best practice guides and by the mehr lesen


ENGAGE

The ENGAGE project is part of the EU Science in society agenda to promote more Responsible Research and Innovation (RRI).ENGAGE synthesises contemporary models of professional learning and curriculum development. Going beyond training events, its three-stage path will propel teachers in their own inquiry to become experts with RRI. The path mehr lesen


Continuing Education to Preschool Teachers and Education Directors through Online Trainings

In recent years, the importance of high quality in education and care for young children has been increasingly acknowledged and reflected in a high number of European strategies, policies and programs between the European Commission and the Member States. In 2011, the Council of the EU formally recognizes the central mehr lesen

Kontakt

Institut für Lern-Innovation
Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg
Dr.-Mack-Straße 77
D-90762 Fürth

tel +49 (0) 9131 85-61100
fax +49 (0) 9131 85-61138

info@ili.fau.de
https://ili.fau.de