Nachrichten-Archiv

Twitter Feeds

Alle Beiträge

04. August 2017

ILI auf dem IAGG 2017 in San Francisco

Vom 23.-27. Juli 2017 fand in San Francisco der 21. IAGG Weltkongress für Gerontologie und Geriatrie (Alternsforschung und Altersheilkunde) statt. Mehr als 6.000 Personen aus Forschung, Wirtschaft und Politik und aus über 75 Staaten kamen zusammen, um sich über die Themen alternde Gesellschaften, Gesundheit und Technologien auszutauschen.

IMG 1906

ILI war am Kongress mit zwei Beiträgen vertreten:

Weiterlesen ...

01. August 2017

ILI Calendar 2017, August

Our Calendar 2017 is displayed monthly on our homepage:
August (deutsch)
August (english)

Weiterlesen ...

13. Juli 2017

“pimp your lecture“: Unterstützung für die Digitalisierung Ihrer Lehre durch QuiS

Seit Mitte 2012 wird das Projekt QuiS – „Qualität in Studium und Lehre“ erfolgreich an der Friedrich- Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg durchgeführt. Als Ziele wurden ein erleichterter Einstieg ins Studium, die Senkung von Schwundquoten, die Verbesserung der Lehrqualität und die Steigerung der Zufriedenheit der Studierenden definiert. Im Januar 2017 startete das Projekt unter dem Namen QuiS II erfolgreich in die zweite Förderphase.

Weiterlesen ...

01. Juli 2017

ILI Calendar 2017, July

Our Calendar 2017 is displayed monthly on our homepage:
Juli (deutsch)
July (english)

Weiterlesen ...

28. Juni 2017

NEMESIS Project

The Institut für Lern-Innovation - ILI is proud to announce that its H2020-SC6-CO-CREATION-2016-2017 proposal, NEMESIS has reached the stage of Grant Agreement preparation with the European Union.

The title of the proposal is Novel Educational Model Enabling Social Innovation Skills development (NEMESIS). NEMESIS designs, develops and tests an educational model for equipping students of primary and secondary education with Social Innovation Skills, values and tools. This process will enable students to become creative social thinkers, develop entrepreneurial mind-sets, and become social change makers into a world where inequality, poverty and social exclusion are still quite evident.

Weiterlesen ...

07. Juni 2017

ACCORD - Attain Cultural integration through COnflict Resolution skill Development

accord logo

The Institute for Learning Innovation (ILI) of the Friedrich-Alexander University Erlangen-Nuremberg is a partner of Project ACCORD - Attain Cultural Integration through COnflict Resolution skill Development, financed by the Erasmus+ Programme, KA3 - Initiatives for policy innovation - Social inclusion through education, training and youth – EACEA.

Weiterlesen ...